Konkursy szkolne Liga matematyczna Od szkolniaka do żaka

Terminy konkursów kuratoryjnych z matematyki

25.10.2017 dla klas IV,V,VI i VII

23.11.2017 dla klas II i III gimnazjum

 

 

    Sukces i wielkie szczęście, Hanna Nadolna zajęła I miejsce w XVI Lidze Matematycznej im. Zdzisława Matuskiego w Słupsku. Położyła konkurencję na łopatki, jako jedyna rozwiązując zadania finałowe na 100%. Po napisanym konkursie stwierdziła, że zadania były bardzo trudne, ale wszystkie rozwiązała bezbłędnie. Hania oczekując na ogłoszenie wyników nie mogła uwierzyć w swój ogromny sukces, dopiero wręczony dyplom i nagrody to potwierdziły.

 

6 lutego 2017 w Gdyni odbył się finał Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego dla szkół podstawowych. Konkurs miał trzy etapy; szkolny, rejonowy i wojewódzki. Naszą szkołę i gminę reprezentowały Hanna Nadolna i Paulina Jeżewska .

Laureatką  Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego została Hanna Nadolna uzyskując w etapie wojewódzkim wynik 80%, w etapie rejonowym i szkolnym 100% punktów.

Finalistką Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego została Paulina Jeżewska uzyskując w etapie wojewódzkim wynik 40%, w etapie rejonowym 70% a szkolnym 75% punktów.

Gratulujemy i życzymy sukcesów.

    Obie dziewczynki uczęszczają do klasy VI. Bardzo lubią matematykę, poświęcając jej wiele czasu. Z ogromnym zaangażowaniem rozwiązują dodatkowe zadania. Ponadto uczestniczą jeszcze w innych konkursach matematycznych. Oczekujemy również  na wysokie wyniki.

 

    30 września 2016r. w naszej szkole obchodziliśmy VI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia organizowany przez WKM logo wtmday Rachmistrz pod hasłem: „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają”.

Dzień ten miał na celu zachęcić uczniów do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia, którą zapomnieli w ciągu wakacji, a dorosłym dać możliwość popisania się przed dziećmi świetną znajomością tabliczki mnożenia.

Akcję rozpoczęliśmy od wywieszenia plakatów i informacji oraz udekorowania szkoły. Każda klasa przygotowała plakaty – reklamy o tabliczce mnożenia. Uczniowie zaczęli przypominać sobie tabliczkę mnożenia i wzajemnie sprawdzać swoją wiedzę. Przez trzy dni obowiązywała zabawa „hasło dnia”, tzn. działania z tabliczki mnożenia.  Poprzez zabawę łatwiej było ćwiczyć tabliczkę. Najbardziej podobała się uczniom gra w „bingo”. Gry planszowe wywierały wiele emocji, uczniowie chętniej i z większym zapałem ćwiczyli tabliczkę. Poznawali też różne sposoby szybkiego mnożenia. W czwartek powołane zostały komisje do przeprowadzenia egzaminu. Klasę III i IV egzaminowały: Julia Borzyszkowska (kl. VI), Paulina Jeżewska (kl.VI); klasę V i VI egzaminowały: Anna Dolna (kl.VI), Oliwia Kupczyk (kl. VI); gimnazjum – Anna Majer i Zuzanna Jankowska (kl.IIIg).

W piątek  każdy mógł zdać egzamin z tabliczki mnożenia przed komisją złożoną z uczniów - egzaminatorów i otrzymać certyfikat oraz tytuł Ekspert Tabliczki Mnożenia czyli MT Expert. Egzaminy pisemne odbywały się w czasie przerw na boisku. W egzaminie wzięło udział 54 uczniów ze szkoły podstawowej i 36 z gimnazjum. Poza tym na lekcjach matematyki uczniowie rozwiązywali łamigłówki związane z tabliczką mnożenia.

Tytuł EKSPERTA TABLICZKI MNOŻENIA uzyskało :

Szkoła podstawowa

 

Gimnazjum

 

klasa III – 5 – 36

klasa IV –11 - 92%

  klasa V –9-64%

  klasa VI -13–72%

klasa I  -4-33 %klasa II –9-60%

   klasa III –10-67%

 

    Na podsumowaniu tygodnia tabliczki mnożenia, uczniowie klasy III przestawili wierszyki o tabliczce mnożenia. Uczniowie bawili się tabliczką mnożenia, układali domino tabliczkowe. Każda z klas przedstawiła swoje reklamy z tabliczką mnożenia. Uczniowie klasy IV przedstawili swoje wierszyki o tabliczce mnożenia związane z czekoladą. Ekspertom zostały wręczone pamiątkowe plakietki Ekspert Tabliczki Mnożenia czyli MT Expert.

 

 

 

    14 marca jest obchodzony na całym świecie Dzień Liczby Pi. W naszej szkole odbył się z tej okazji apel. na początku uczniowie gimnazjum wysłuchali      wiersz Wisławy Szymborskiej "Liczba Pi". Następnie zapoznali się z historią przybliżenia liczby π oglądając prezentację multimedialną. Każdy uczeń mógł sprawdzić swoje umiejętności i wiadomości o liczbie π. Zabawy dotyczyły liczby pi. Uczniowie obliczali, ile wynosi ta liczba. Wykazali się kreatywnością podczas wypisywania wyrazów z literami pi. Mamy nadzieję, że za rok będzie też tak wesoło.