Opcje widoku
Deklaracja Dostępności
Reset

DO DĘBU BARTUŚ

Uczniowie klas I i III wybrali się na wycieczkę pieszą po Parku Narodowym "Bory Tucholskie". Wędrówkę rozpoczęliśmy z Małych Swornegaci, dojechaliśmy tam autobusem MZK. Dla wielu z nas była to pierwsza podróż takim środkiem lokomocji. W związku z tym również po raz pierwszy kasowaliśmy bilety w kasowniku. Na dobry początek zjedliśmy, jak się okazało bardzo pyszne lody. Szliśmy niebieskim szlakiem do dębu "Bartuś". Rośnie on w pobliżu malowniczej Strugi Siedmiu Jezior wypływającej blisko dębu z Jeziora Płęsno. Dąb liczy około 600 lat. Bardzo nam się podobała jego obszerna dziupla. Następnie idąc po kładce okrążyliśmy Jezioro Kacze Oko. Będąc tu o tej porze roku mogliśmy podziwiać różowe kwiatki żurawiny, a także kwiaty bagna zwyczajnego oraz czermieni błotnej. Po odpoczynku i zjedzeniu drugiego śniadania wyruszyliśmy w drogę powrotną. Przyglądaliśmy się budkom lęgowym, rozpoznawaliśmy drzewa, słuchaliśmy śpiewu ptaków. Możemy być z siebie dumni, że udało nam się przejść 9 kilometrów. Na zakończenie tego miłego dnia zjedliśmy pyszną pizzę w "Restauracji Swornegacie".

Opracowała Lucyna Kiedrowska

Data dodania: 2019-06-11 18:09:33
Data edycji: 2019-06-12 12:00:31
Ilość wyświetleń: 756

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!