Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

EKSPERYMENTY Z CIEKŁYM AZOTEM

4 maja 2016r. w Zespole Szkół w Swornegaciach gościliśmy pracowników Instytutu Fizyki Molekularnej PAN w Poznaniu pana Feliksa Stobieckiego dziadka Mikołaja Stobieckiego i Michała Matczaka. Odbyły się spotkania z fizykami w 2 grupach. Pierwsza grupa młodsza z klas III-VI szkoły podstawowej obserwowała i uczestniczyła w zabawach z bardzo zimną cieczą.

Goście demonstrowali co może się wydarzyć, gdy zimna ciecz zamienia się w gaz, jak z banana wykonany będzie młotek, co się stanie gdy zamrożony zostanie kwiat, który będzie się tak zachowywał jakby był zrobiony ze szkła. Panowie zademonstrowali, że w pewnych warunkach ciężkie przedmioty mogą unosić się w powietrzu. Druga grupa uczniów z klas I-III gimnazjum realizowała temat "Eksperymenty z ciekłym azotem". Pokaz doświadczeń był połączony z prezentacją wyjaśniającą podstawy fizyczne obserwowanych zjawisk. Omówione zostały następujące 

zagadnienia: ciecze kriogeniczne i ich wykorzystanie, zjawiska towarzyszące przemianie ciecz –gaz, wpływ temperatury na właściwości fizyczne wybranych substancji, oddziaływania magnetyczne, lewitacja i jej zastosowania.

    Wszyscy uczniowie z zaciekawieniem obserwowali przeprowadzone eksperymenty. Na zakończenie tego popołudnia samorząd uczniowski podziękował gościom za przybycie i miło spędzone popołudnie z fizyką.

Data dodania: 2016-05-04 20:05:00
Data edycji: 2018-11-10 20:10:06
Ilość wyświetleń: 734

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Godło
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej