„Taneczne wędrówki po świecie” to innowacja pedagogiczna, którą zapoczątkowały nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej i prowadziły ją wspólnie w klasach 1-3. Podczas zajęć uczniowie uczyli się układów tanecznych zaczerpniętych z różnych zakątków świata. W ciągu roku szkolnego poznali cztery choreografie, które ćwiczyli z chęcią i zaangażowaniem, aby później zaprezentować je szerszej publiczności podczas uroczystości szkolnych. Swoje taneczne umiejętności przedstawili pierwszy raz w styczniu, gdzie podczas Dnia Babci i Dziadka zatańczyli choreografię do piosenki „YMCA” Village People.
Pozostałe choreografie – „taniec belgijski” do piosenki t’Smidje” zespołu Lais, południowoafrykański taniec „Jerusalema” oraz układ taneczny o charakterze country do piosenki „Oh, Susanna”, młodzi tancerze zaprezentowali podczas Dnia Matki.
Poprzez innowację uczniowie wzmacniali poczucie rytmu oraz koordynację ruchową. Częste obcowanie z muzyką i z tańcem kształtowało słuch muzyczny oraz wrażliwość artystyczną. Ponadto uczestnicy poznali podstawy partnerowania w tańcu oraz pracy w dużej grupie.
Innowacja zakończyła się sukcesem i mamy nadzieje, że rozpaliła w uczniach zamiłowanie do tańca i muzyki, które zaowocuje w przyszłości.
Opracowała Marta Dolna
89-608 Swornegacie
Szkolna 11